Jump to content

Hairdressing Apprenticeship

JayJay
 Share

Recommended Posts

Hi All,

Mariana and I are coming over on a 457 in February. Our daughter is working at a hairdresser here and was supposed to start her apprenticeship in January, but decided to join us.

She is now looking for an apprenticeship in the north of Nescastle/Maitland and surroundings - if possible.

Any help will do.

Regards,

JJ

• 5 weeks later...
Hi All,

Mariana and I are coming over on a 457 in February. Our daughter is working at a hairdresser here and was supposed to start her apprenticeship in January, but decided to join us.

She is now looking for an apprenticeship in the north of Nescastle/Maitland and surroundings - if possible.

Any help will do.

Regards,

JJ

:whome: hi daar JayJay

Ek sal die koerante dop hou. Miskien sien ek iets daarin, dan kan ek jou laat weet. ;) Ons is mos in Maitland. hier is tonne hairdressers B) Groete daar pollie :ilikeit:

JJ,

have you done your homework on overseas people (your daughter) taking up apprenticeships in Australia?

I know that you're coming over on a temp 457 visa, but that won't include your 26 year old daughter.

She's at an age when she's independent of you, meaning she'll have to apply in her own right to the Immigration Dep't for the right to work and take up an apprenticeship in this country.

Australia is desperate for apprentices of all kinds, so availability may not be so bad a thing, but many companies aren't interested in taking you if you haven't even got an Australian work visa.

I also thought that you were going to live in Western Australia, with your daughter staying with you on a tourist visa in the meantime and checking out the idea of doing a hairdressing apprenticeship in Perth.

Now I see that she's trekking across Australia, 4 500 kms away and doing her own thing in getting an apprenticeship.

Either I'm light years out of date, or I need enlightening on where you guys are intending to live in Australia?

• 2 weeks later...
Hi All,

Any help will do.

Regards,

JJ

hallo jayjay

hoop dit gaan goed met julle. hier is so bietjie inligting vir hairdresseer. :ilikeit: HAARKAPSTERS AS BEROEP

Kry ALLE kwalifikasies in ENGELS en kry dit ONDERSKRYF deur die organisasie of kollege op 'N BRIEFHOOF IN ENGELS. As julle dit kan kry met 'n ONDERSTEUNENDE BRIEF VAN 'n onderskrywende universiteit/technikon, nog beter. Byvoorbeeld : kry by Orbit FET College ook nog 'n brief of kry dit by byvoorbeeld Technikon Witwatersrand. Dit moet verklaar of byvoeg :

"We underwrite and assessed this qualification as comparable to the educational level of ......".

As jul kwalifikasies deur 'n Technikon of Universiteit ONDERSKRYF of ONDERSTEUN word, dan dra dit NOG MEER GEWIG hier. Julle technikons daar, word hier TAFE's genoem. Dit staan vir

"Technical And Further Educational Centres". 'n SA Technikon word dus hier erken. Die foonnommer vir die Dept of Training (Hairdressers Dept) is 0961-7-3225 2416. Die webblad vir registrasie hier, is : www.trainandemploy.qld.gov.au/ Kyk gerus daar en kliek veral op "skills

recognition". Die foonnommer vir die Australian Registration Board of Hairdressers, is in

Melbourne 0961-8-9328 5899

groete pollie :ilikeit:

Hi Bob,

JJ's daughter is 23 if I remember correctly and they will be going to Newcastle, have been since the beginning.

Regarding apprenticeships, there's a visa that allows people to do appreticeships here in Aus and once they are qualified they are allowed to apply for PR, it's also a 4..? Haven't done much research just had a look at is as alternative for our son if he wasn't allowed. (was a bit of a hastle and lots of paperwork, but he was ok) He now has PR with us. He'll be starting TAFE next year doing CAD drawing.

Aussie is good mate Aussie is good.

Edited by Nilo

Hi All of you,

Thanks for the interest.

Yes, Bob, as Nilo mentioned, our daughter will be coming over with us in Feb, but we shall settle in the Newcastle/Maitland area. She is 23 and we couldn't get her over under my 457, but she will go with us on a visitor's visa. We shall then try to get a hairdresser where she can do her appyship. Plan B - if that doesn't materialise, is to enrol her at TAFE. I know I am very optimistic, but to relocate, one has to be.

Dankie Pollie vir al jou moeite - jis, ons is gelukkig - jy gaan ons buurvrou wees!

Groete

JJ

So . . . . just so I understand correctly?

You can apply for an apprenticeship here in Australia? . . . . if you're from overseas and don't have a visa??

Confussed!

Hi Bob,

Don't know if my plan A's gonna work, but the idea is to get a hairdresser that could/would be interested to sponsor her for appyship. They have to fill-in their part on the visa form anyhow - and if it materialises, she will then apply for the apprenticeship visa. We really are not really up-to-standard on all the do's and don'ts, whether she can do it whilst in Australia or not. If she has to be out, her ticket is booked back to Jo'burg on 30 April, then she can do it from this side.

If she doesn't get a appyship sponsor, she will go to plan B. Whether that is also possible - I don't know, as the starting date of TAFE will be passed. Then she have to wait for the next semester or till 2008 (plan C). If she has to wait for 2008, she can then study here for a year and further her studies there in 2008.

As I said - we are stepping into a totally new field and country. We've not even there on a LSD. Here in SA, we know all the ropes and we think local - we don't know another way!

Whether either of the above is possible, we don't know.

Regards,

JJ

Hi Jay Jay

If you apply for PR, you can add your daughter on your application. My daughters 21 and 22 got PR with us. You just have to prove that she is still dependant on you. I hope that she will get a sponshor. Please let us know if you can do the appy sponshor ship. That sound interesting.

My daughter passed het Trade Test end of November and is now a qaulified Hairdresser. I asume when we get to Brissie, she can send her cv out and apply for jobs. I dont think she need her skills to be assesed. She got PR with us. Am i rigth ???

Good luck with your daughter hope all work out well.

Cheers vir eers

Sheila2Oz

Hi Sheila2oz,

If I understand you correctly, I've got to call this plan D, which is the way to go.

My sponsor will also sponsor my PR. I have to apply as soon as I arrive in Australia. The better option will then be to apply, and enrol her which will save me a lot of money. If I understand it correctly, you have the PR benefits from your application date. Is that right?

Regarding your question, I presume you can apply for any job with a PR.

Groetnis

JJ

www.trainandemploy.qld.gov.au/ Kyk gerus daar en kliek veral op "skills

recognition".

Hi Sheila2oz,

kyk gerus na die webwerf wat Pollie gegee het. Dit lyk my in sekere state moet mens in elk geval net jou "skills" laat registreer/ of wat ookal jy dit noem. Sy moet dus sommer al haar Kollege rapporte, ens saam neem sowel as bewys vorige ondervinding. Siende dat daar 'n tekort aan haarkapsters is glo ek nie daar sal 'n probleem wees nie. Ons wil PR kry op my kwalifikasie ( Haarkapster) maar my dogter is ook 'n 'appy' en ek wil haar dus eers daarna haar Trade test laat doen, sodoende is sy nog 'n afhanklike van ons. Het jou dogter as appy gewerk met jul aansoek of was sy nog op Kollege? Sou graag raad hiermee wou he siende dat ons in soortgelyke situasie is.

Groete

A x

Hi Julle.

JJ - Jy het eers die benefit as jou PR goedgekeur is, maar dit werk op die datum van inhandiging van die PR. Jy moet as jy jou dogter op jou aansoek wil sit bewyse gee dat sy afhanklik is van jou.

Adeleb - Toe ons aansoek gedoen het vir PR, het my dogter klaar haar jaar by die kollege gedoen en was toe al 'n appy. Ek het 'n brief van haar baas gekry wat se sy verdien +_ R350 per week en is afhanklik van ons en dat sy by ons bly en bewyse dat sy op ons medies is. Ons het geen probleme gehad nie. Sy kon nie haar Trade Test gedoen het na die jaar nie, want die bleddie college was nie met Seta geakrediteer nie, en amper moes al die student hulle jaar oordoen, maar na maande se gesukkel het sy eers omtrent 10 maande nadat haar ure verval het, haar Trade gedoen. Maar ons is volgende maand oppad Brisbane toe met die Trade Papier. Ek stel voor doen aansoek terwyl jou dogter nog 'n appy is en dan kan sy haar Trade doen al het jy nog nie PR nie, onthou jou aansoek is gabaseer op die dag wat jy lodged, al vat dit maande voor jy jou PR het.

Ek hoop ek kon julle antwoord.

Cheers vir eers

Sheila2Oz

Baie dankie ! Dis presies wat ons beplan het en ek is bly vir die gerustelling dat dit so kan werk. Sterkte en voorspoed, sien julle hopelik binnekort daar. Ek beplan om vroeg in die jaar by my sussie, Nilo in Brissie te kuier.

A x

Van my kant af ook - dankie. Ons sal haar dan maar eers gaan inskryf voordat ons ansoek doen - net 'n groot eina vir die kostes :whome:

Op die uiteinde is dit die moeite werd.

Bob, just to fill you in - it seems to be possible either way. If she is a student and dependant on me, I can put her on my PR visa application form when I apply after arrival.

Groetnis

JJ

Sounds like there's more than one way to skin a cat.

That may not be such a bad option for you to take, by putting your daughter on your PR application.

Just changing the topic a bit, my youngest daughter is studying in Newcastle at the Uni there.

I drop her off a couple of times a year and it'd be good to catch up with somebody there and find out how they're getting along.

I might drop by and have a chinwag with you from time to time, OK?

Ever been to a Rugby League game before??

We sould surely like to meet you, but we only arrive on 12 Feb. Maybe next semester?

I'm a little confussed, but I assume a chinwag is a kuier - (beer/coffee & a talk)? :) Sounds nice, but I am also more confussed - how far is that from your place?

Would like that rugby game also!! :blush:

Regards,

JJ

Maitland / Newcastle is only 1 500 kms from Adelaide . . . . a nice day trip away.

I dropped Heidi off a couple of times last year and took the opportunity to see the Newcastle "Knights' play the Brisbane "Broncos" when Ginnie and I were last there.

Rugby League is a break away (in 1893) version of Union and only has 13 players (since 1907).

The style of attack is different as each team has 6 attempts of doing something with the ball until they have to hand it over to the opposite team, if they haven't scored in the meantime.

Once you get the hang of the game, it's great!